fbpx
Reevaluarea Educației în Suedia: Tensiunea între Educația Digitală și Manuale în Suedia

Reevaluarea Educației în Suedia: Tensiunea între Educația Digitală și Manuale în Suedia

În ultimii ani, educația digitală a devenit un element central în multe școli din întreaga lume, iar Suedia nu face excepție. Cu o istorie de predare inovatoare și adaptată la tehnologie, țara nordică a fost considerată mult timp un model în ceea ce privește implementarea soluțiilor digitale în educație. Cu toate acestea, paradoxal, există o […]

Când o experiență face cât o sută de povești

Când o experiență face cât o sută de povești

Despre cultivarea încrederii la copii de 6/7 – 12 ani am discutat în mai multe ocazii. Și de fiecare dată am subliniat importanța experiențelor sociale ale copilului, în diferite contexte. Și când spunem contexte diferite ne referim atât la mediul formal (activități, ateliere, concursuri, evenimente sociale și culturale, etc.) cât și la mediul informal (evenimente […]

Busola etică sau curajul de a deveni OM

Busola etică sau curajul de a deveni OM

Etica și morala la școlarii mici și importanța calităților morale pentru cultivarea cognitivă Suntem martorii unor schimbări esențiale în majoritatea domeniilor vieții. Dinamica acestora adesea nu ne încurajează să căutăm în profunzime, lăsându-ne să ne păcălim cu interfețe atractive și ”prietenoase”. Și în goana după noi senzații și uimiri, uităm că nu confortul a fost [...]
Despre ce „…N-a fost niciodată și s-a întâmplat din nou!” sau cu ce rămânem după ce trece criza?

Despre ce „…N-a fost niciodată și s-a întâmplat din nou!” sau cu ce rămânem după ce trece criza?

Chiar dacă crize au tot fost pe parcursul istoriei umane, totuși memoria noastră de specie încă funcționează pe modulul operațional, adică aici și acum. Prea puține sunt momentele din care chiar am învățat ceva din ceea ce au trăit predecesorii noștri și prea puțini dintre noi au făcut asta. Despre situația actuală s-a scris mult, dar concluzia oricum […]

„The Unconscious Human Perception”

„The Unconscious Human Perception”

Human Knowledge Research and Development Institute, fondat de prof. Dr Florian Colceag, are scopul de a oferi instrumente moderne de gandire bazate pe Teoria Complexitatii Sistemelor, pentru a imbunatatii calitatea vietii oamenilor. Pentru a vizualiza, click AICI.

Motivarea către studiu a copiilor, F. Colceag

Motivarea către studiu a copiilor, F. Colceag

Rolul profesorilor este esenţial în preţuirea eforturilor copiilor, transferul experienţei şi asigurarea calităţii. Motivarea elevilor este una dintre cheile succesului programelor de educatie specifice. Aceasta se poate face prin urmărirea schemei descrise mai jos, ce prezintă rolul profesorilor, care devine esenţial în preţuirea eforturilor, transferul experienţei şi asigurarea calităţii. Aceste trei ingrediente sunt catalizatorii competenţelor […]

Lumea lui ”9-12” sau vârsta marilor deveniri

Lumea lui ”9-12” sau vârsta marilor deveniri

Ieșirea din etapa primară și intrarea în preadolescență este o perioadă minunată a copilăriei! Principalele mecanisme cognitive se maturizează, copilul se stabilizează emoțional, scapă de atașamente și evoluează afectiv. Prezente rămân curiozitatea curată și inocența (încă nealterată de hormonii pubertății). În acest context, valorificarea abilităților și pasiunilor este o oportunitate pe care o vom mai […]

Despre tehnologie și umanism

Despre tehnologie și umanism

Amplificarea revoluției tehnologice este în plină manifestare. Ne-am obișnuit să-i folosim produsele la fiecare pas, nu ne mai putem imagina viața fără diversele ajutoare tehnologice. Aproape zilnic suntem martori la noi și noi descoperiri tehnologice ori aplicații ale acestora. Rezultatele, le știm cu toții: confort, viteză, accesabilitate, conectare, fun, etc. Însă, pe lângă cele bune […]

Despre scris, caligrafie şi omenie

Despre scris, caligrafie şi omenie

Deşi suntem în plină eră tehnologică, când aproape orice curiozitate sau nevoie se poate rezolva prin câteva click-uri, totuşi uneori este bine să revizuim acele unelte fundamentale care ne-au adus până la acest grad de dezvoltare a umanității. Şi mă refer astăzi la scrisul de mână. Relevanța acestuia în era tehnologică a fost intens dezbătută, […]

CONFLICT DE COPII – DEZNODĂMÂNT DE ADULȚI

CONFLICT DE COPII – DEZNODĂMÂNT DE ADULȚI

Când și cum putem interveni pentru a ne sprijini copilul în rezolvarea unei situații conflictuale   Detalii de context Atunci când un alt copil ne jignește copilul – e mai rău decât dacă ne-ar jigni pe noi! De cele mai multe ori părinții ar fi în stare să fugă imediat către cel care i-a supărat […]

“EXPLORATORIUM Math”, al treilea atelier tridimensional din curricula de afterschool si enrichment

“EXPLORATORIUM Math”, al treilea atelier tridimensional din curricula de afterschool si enrichment

Explorarea dimensiunii vizual-spatiale la 6-9 ani se poate construi prin mai multe directii, matematica, artele si miscarea fizica fiind doar cateva dintre acestea. Aceste optiuni sunt cele care la aceste varste valorifica cel mai bine conexiunile neuronale, destul de flexibile si in formare, in special pe cele din ariile asociative ale scoartei cerebrale. Practic, pentru […]

Call Now Button