Astazi, despre “EXPLORATORIUM ARTS” Ideea explorarii inteligentelor predominante la varstele de 6-10 ani a venit prin prisma intelegerii profunde a elementelor ce definesc aceste inteligente. Dimensiunile pe care le vizeaza, corelate cu anumite abilitati observabile au incurajat structurarea unor ateliere care prin diferite continuturi si modalitati de realizare ar impulsiona copiii sa se implice […]
Disponibilitatea de cunoastere a copiilor de 9-12 ani este recunoscuta. Daca ii ajutam sa se implice, sa caute cunoasterea si sa ramana determinati in acest sens vom reusi sa le raspundem nevoii principale pe care o au la aceste varste – aceea de a-si castiga respectul social (al colegilor, al adultilor,etc.) si a-si consolida increderea […]
Curriculele si programele scolare, uneori rigide si neprietenoase cu nevoile copiilor, pot fi regandite. Temele de studiu se pot corela cu orizonturile de pasiune ale varstei copiilor, iar modalitatea de desfasurare a cursurilor cu interesele si abilitatile copiilor. Oportunitatile pe care le ofera dezvoltarea tehnologiilor, a neurostiintelor si a stiintelor in general ne incurajeaza sa […]
Inceputul scolii vine cu provocari pentru copii, familii dar si pentru profesori. Intrarea in ciclul primar constituie o etapa importanta in devenirea copiilor, cand ei invata, in primul rand, CUM SA SE SIMTA la scoala si CUM SA INVETE. Adaptatarea la noul mediu este foarte importanta: pentru increderea in sine, pentru curajul de a lua […]
Supradotarea este „o dezvoltare asincrona in care abilitati cognitive avansate si o intensitate emotionala inalta se imbina pentru a crea experiente interioare si o constiinta care sunt calitativ diferite fata de de norma. Aceasta asincronie creste si mai mult odata cu capacitatile intelectuale mai mari. Unicitatea supradotatilor ii face vulnerabili in mod particular si cere […]
A sosit mult asteptatul moment al schimbarii… Va invitam sa cititi (cu intelegerea faptului ca este prima varianta de scriere a proiectului), sa dati feedback constructiv si sa dati mai departe tuturor celor care sunt interesati de o schimbare calitativa veritabila a sistemului de invatamant din Romania! Strategia de elaborare a Legii Educației Naționale 2018 […]
Tehnologia aduce cu sine cantitati uriase informatii, le face accesibile si ne lasa privilegiul de a ne pierde in ele. Ea amplifica nu doar valoarea informatiei ci, mai ales, contradictiile generate de procesarea acesteia. Nu de putine ori ne intalnim cu opinii diferite (uneori total contradictorii) pe acelasi subiect. Pertinenta lor este argumentata cu date [...]
De ce sa cream traditii? Numeroase studii arata ca stabilirea si mentinerea unor traditii de familie contribuie cu adevarat la bunastarea ei din toate punctele de vedere. De la evenimentele importante din viata, sarbatori spirituale, timpul liber, vacantele, etc. si pana la responsabilitati zilnice – toate pot deveni motiv de a educa valori si de [...]
Despre importanta sanatatii emotionale si relationale in familie si rolul acesteia in devenire a unei personalitati complete s-a scris si inca se va mai scrie. Factorii care definesc aceasta sanatate sunt multi si diversi, iar intelegerea lor, a cauzelor si efectelor pe care le produc, pot asigura o dezvoltare armonioasa a relatiilor din familie si, […]
Largirea orizontului de cunoastere in paralel cu cresterea increderii in sine a copiilor – principalele 2 obiective ale Kogaion Gifted Academy. Conform cercetarilor efectuate de prof. Florian Colceag in gifted education, identificarea tematicilor curriculare potrivit varstei copiilor si caracteristicilor personale ale acestora au scopul de a hrani abilitatile ce se formeaza pe fiecare etapa [...]
Ficare tara de pe pamant se intreaba: cum ne vom educa copiii ca sa aiba o intelegere a indentitatii lor culturale, pentru a pastra mostenirea culturala a comunitatii noastre. Problema e ca se incearca sa se intampine viitorul facand ceea ce s-a facut in trecut si prin asta se alimenteaza milioane de copii, care nu […]
Teoria lui Dabrowski este rezultatul unor cercetări sociologice, statistice şi psihologice coroborate cu studiul budismului. Interesantă combinaţie nu? Iată un cercetător care abordează tema cercetată dintr-o perspectivă care nu mai dă deoparte sau nu neagă prezenţa sufletului sau a spiritului. În principiu, aşa cum “toate drumurile duc la Roma” şi teoria lui Dabrowski ne indică [...]