Explorarea dimensiunii vizual-spatiale la 6-9 ani se poate construi prin mai multe directii, matematica, artele si miscarea fizica fiind doar cateva dintre acestea. Aceste optiuni sunt cele care la aceste varste valorifica cel mai bine conexiunile neuronale, destul de flexibile si in formare, in special pe cele din ariile asociative ale scoartei cerebrale.
Practic, pentru a consolida anumite deprinderi, copiii au nevoie de mai multe perspective perceptuale asupra aceleiasi dimensiuni. Informatia pe care o percep si o analizeaza le va imbogati memoria reprezentativa si va contribui prin aceasta la consolidarea hartii lor mentale.
Imbogatindu-si harta mentala si fiind incurajati sa gaseasca aspecte diverse asupra utilitatii informatiilor descoperite, copiii isi dezvolta gandirea prin inglobarea aspectelor destul de complexe, uneori. Ceea ce merita de retinut este faptul ca harta mentala – sau altfel spus evolutia constructelor prin integrarea informatiilor din diverse perspective asupra aceluiasi concept – devine baza lor de date operationale. Felul in care aceasta se construieste, calitatea experientelor, reflexia asupra invatamintelor deduse in urma acestor experiente, toate vor conferi acestor constructe libertate de asociere, de corelare si de complexificare a gandirii in ultima faza.
Cultivarea acestei abilitati se face de la cele mai mici varste, cand se incurajeaza efortul si apoi rezultatul, cand se apreciaza progresul si apoi se masoara performanta, cand se asteapta doar sa fii tu, in varianta ta cea mai buna.
Detalii in programele Kogaion Self Mastery, Kogaion Enrichment Academy si Kogaion Weekend Academy sau la telefon
https://kogaionacademy.ro/kogaion-afterschool/
https://kogaionacademy.ro/programe/kogaion-enrichment-academy/
https://kogaionacademy.ro/programe/kogaion-weekend-academy/