Importanta calitatii umane a invatatorului / mentorului in adaptarea copiilor de clasa pregatitoare la scoala

Inceputul scolii vine cu provocari pentru copii, familii dar si pentru profesori.

Intrarea in ciclul primar constituie o etapa importanta in devenirea copiilor, cand ei invata, in primul rand, CUM SA SE SIMTA la scoala si CUM SA INVETE. Adaptatarea la noul mediu este foarte importanta: pentru increderea in sine, pentru curajul de a lua decizii, pentru dorinta de a invata si multe altele.

Un rol important il au adultii care interationeaza cu copiii: de la Mama-Tata (familie) pana la Doamna-Doamnele Invatatoare, etc. Mediul de invatare fizic adecvat poate ajuta mult in acest sens, dar atmosfera in care se invata o insufleteste Omul.

Astfel, grija mare va fi pentru cu cine? si cum? interactioneaza copiii. Timpul petrecut in cadrul activitatilor scolare si extrascolare este enorm – uneori si zece ore zilnic. O serie de factori pot impiedica un adult sa fie autentic si echilibrat. Schimbarea locului de activitate, diversitatea activitatilor, forma sub care se desfasoara, etc. – sunt doar cateva sugestii pentru a oferi copilului oprtunitati de invatare.

Fie ca se intampla la scoala, la scoala-dupa-scoala, la diverse cluburi sau acasa – copiii vor invata de la adultii din preajma cum sa se raporteze la situatiile de invatare si cata energie sa investeasca in aceasta activitate. Ce vor intelege acum, la 6-7 ani, le va afecta atitudinea fata de acest proces pentru toata viata.

In acest context este important ca parintele sa constientizeze importanta modelului uman care incurajeaza copilul sa se dezvolte armonios.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *