Astazi, despre “EXPLORATORIUM ARTS”
Ideea explorarii inteligentelor predominante la varstele de 6-10 ani a venit prin prisma intelegerii profunde a elementelor ce definesc aceste inteligente. Dimensiunile pe care le vizeaza, corelate cu anumite abilitati observabile au incurajat structurarea unor ateliere care prin diferite continuturi si modalitati de realizare ar impulsiona copiii sa se implice cu pasiune si curiozitate in tot ce ar urma sa realizeze.
Astfel, artele, ca si domeniu de cunoastere, ofera oportunitati nelimitate de explorare a inteligentelor existentiala, integratoare si estetica prin prisma abilitatilor structurate pe dimensiunea vizual-spatiala. Pe de alta parte, abilitatile hibrid, ce rezulta din antrenarea motricitatii (de diferita finete), a sensibilitatii senzoriale asociate cu diversi stimuli (in special tactil) completeaza seria de interferente care duc la accesarea anumitor zone corticale, care sunt sensibile si accesibile dezvoltarii la aceste varste.
Intelegerea acestor aspecte, a dus la structurarea modulara a acestor ateliere.
Atelierul de “Pictura si desen” – vizează abilitati de corelare ochi-mana: alegerea culorii potrivite, perceptia formelor cat si intuirea proportiilor in momentul realizarii unor lucrari aduce cu sine antrenarea atat a gustului si intelegerii esteticii cat si a abilitatilor manuale fine. In plan este implicata perceptia 2D si modul in care copilul intelege perspectivele plane ale unor obiecte/ evenimente, etc.
Pe de alta parte, atelierul de “Modelaj”, desi implica si el partea de corelare mana-ochi – o face din cu totul alta perspectiva. Este vizata in special tactilitatea si asocierea vizuala de transfer a proportiei reale – la cea de scara mai redusa. Astfel, gustul estetic se imbogateste cu intelesuri noi asupra formelor: copilul are ocazia sa “pipaie” liniile si formele pe care le observa, sa le mangaie, pana acestea ajung sa reflecte forme asemanatoare celor din viata reala. Dimensiune 3D este cea care capata consistenta prin aceste activitati.
“Art and Craft” este cea de-a treia perspectiva pe care am ales sa o dam acestor ateliere. Ne referim in aceeasi masura la antrenarea simtului estetic, a abilitatilor manuale fine, dar mai ales – a creativitatii si elementelor ce definesc stiluri si expresivitati. Este o forma foarte placuta pentru copii – provocarea de a realiza obiecte de decor, diverse opere artistice care sa releve expresia propriului inteles al frumosului.
Ei se implica cu determinare si dorinta de a realiza frumosul si astfel invata despre frumos: din ce este compus, cum il obtinem, unde si cum il observam. Folosirea modularitatii si a perspectivelor diferite asupra unui aceluiasi domeniu de cunoastere ofera experiente profunde si net calitative, care ne ajuta sa observam copilul in starea lui fireasca de invatare: bucurie, curiozitate, determinarea de a se autodepasi.
In cadrul Kogaion Gifted Academy exista mai multe ateliere tridimensionale care vizeaza domeniile: Arte, Matematica, Tehnologii, Abilitati de viata, Stiinta, Arte vizuale, Media Technology, Visual, Media, desfasurate in programele: Kogaion Self Mastery, Kogaion Enrichment Academy si Kogaion Advanced Learning.
Va asteptam cu drag la un tur al academiei noastre!