Motivarea către studiu a copiilor, F. Colceag

Rolul profesorilor este esenţial în preţuirea eforturilor copiilor, transferul experienţei şi asigurarea calităţii.

Motivarea elevilor este una dintre cheile succesului programelor de educatie specifice. Aceasta se poate face prin urmărirea schemei descrise mai jos, ce prezintă rolul profesorilor, care devine esenţial în preţuirea eforturilor, transferul experienţei şi asigurarea calităţii. Aceste trei ingrediente sunt catalizatorii competenţelor ce se formează pe parcurs pe rând conform diagramei de mai jos.

Astfel catalizarea dată de preţuirea eforturile pe fondul unei bune stări de spirit conduce la atitudini pozitive faţă de învăţare. Atitudinile catalizate de efortul asigurări calităţii conduc la formarea de aptitudini specifice. Aptitudinile catalizate de transferul corect al experienţei conduce comportamente de învăţare. Comportamentele catalizate de preţuirea eforturilor conduc la achiziţii şi studiu individual pasionat. Achiziţiile catalizate de asigurarea calităţii conduc la performanţe şcolare. Performanţele catalizate de posibilitatea dată elevului de transferare a propriei experienţe conduce la intensificarea unei stări de spirit pozitive.

În funcţie de stilul major de învăţare elevii răspund diferenţiat la factorii motivaţionali. Astfel kinestezicii sunt mai degrabă înclinaţi să folosească traseul dat de schema marcată cu roşu, senzitivii pe cel marcat cu verde, în timp ce vizualii au tendinţa de a merge simultan pe cele două săgeţi ce pleacă din nodurile centrale. (F. Colceag)

Prof dr Florian Colceag este colaborator permanent Kogaion Gifted Academy si participa la 3 dintre programele dezvoltate: Tabara cu copii (4-6 ani) si parinti Kogaion Family Mastery, tabara pentru copii supradotati (7-12 ani) si parinti Kogaion Gifted Children, programul de afterschool Kogaion Self Mastery. Detalii aici: http://kogaionacademy.ro/programe/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *