Despre noi

MISIUNEA NOASTRA

Sa dam valoare unicitatii copilului tau.

Educatia ar trebui sa fie drumul pe care copiii il urmeaza pentru a-si atinge intregul potential in viata. Totusi, multi copii nu beneficiaza de o educatie de calitate care sa le asigure mediul de invatare si dezvoltare de care au nevoie.
Programele Kogaion Gifted Academy sustin nevoile de dezvoltare ale copiilor pe fiecare etapa de varsta, de la deschiderea orizontului de cunoastere, identificarea si dezvoltarea abilitatilor native la obtinerea performantei pe domeniul de pasiune si deschiderea orizontului catre domenii conexe, pana la intelegerea complexitatii vietii.

Credinta noastra

Fiecare copil este unic

MANIFESTO

Fiecare copil are o personalitate unica. Fiecare copil are anumite nevoi de educatie, un anumit stil de invatare, anumite caracteristici de personalitate. Totodata, fiecare copil are o dezvoltare asincrona, intr-o mai mica sau mai mare masura. Pentru o dezvoltare armonioasa, suntem convinsi ca atentia parintilor si a educatorilor trebuie sa se indrepte spre mentinerea acelui fragil echilibru intre fizic, emotional, mental si spiritual.

Copiii invata din interactiunea cu mediul inconjurator, din contactul direct cu obiectele, plantele, animalele, oamenii. Creativitatea lor, in primii ani de viata, nu are margini, toti zboara catre stele, sunt super-eroi, construiesc masinarii ce intrec serialele Star Trek si cate si mai cate. Invatatura prin experimentare si prin exprimarea experientelor lor (orala sau in scris) nu pot fi subliniate indeajuns, intrucat in acest fel ei invata sa rezolve probleme, prin angajarea directa in solutionarea lor. Ei fac, in vreme ce noi (mai degraba) vorbim…

Cu cat o activitate este mai relevanta pentru copil, cu atat intelege mai bine si integreaza informatia respectiva. Nu ati observat ca atunci cand este condus de pasiune in oricare din activitatile sale, copilul uita de timp, foame, sete, tableta, desene animate etc. si se dedica in totalitate activatii respective? De aceea, noi credem ca activitatile educationale trebuie sa fie centrate pe interesele manifeste ale copilului. Cu adevarat important este nu ceea ce credem noi ca ar trebui sa faca, ci ceea ce vrea copilul sa invete. Indiferent ce va fi fiind acel ceva.

Unul dintre procesele naturale si firesti prin care copiii invata este imitarea. Comportamentul lor imita pana la identitate comportamentul parintilor, al profesorilor, al prietenilor lor si al mediului din care fac si vor sa faca parte. Incercam ca prin activitatile noastre sa oferim daca nu modele de imitat intru-totul, macar modele ce pot fi urmate cu usurinta data de o crestere armonioasa.

Credem ca am observat cu totii ca emotiile si sentimentele copilului interactioneaza direct cu procesul de invatare. Cand este interesat de un subiect, copilul il asimileaza cu mult mai usor decat noi, adultii. Ceea ce noi incercam sa intarim si sa sustinem este procesul de castigare a increderii in sine, in abilitatile native, intrucat acestea sporesc dorinta de a invata. Odata ce copilul si-a descoperit o arie de interes, el isi descopera si isi dezvolta propriul potential, fiind astfel capabil sa transforme procesul de invatare intr-o aventura a cunoasterii.

Capacitatea copiilor de a asimila informatii este, cu adevarat, uluitoare. Nu este necesar insa sa ne spunem “il incurajez, il sustin”, ci deopotriva important este sa identificam modalitatile prin care copilul invata, pentru a transforma un proces ce se poate dovedi sinuos in unul facil.

Competitia este, intr-adevar, benefica, insa nu credem ca rolul ei in educatie trebuie exacerbat. Compararea performantelor copiilor este, in opinia noastra, unul dintre procesele nocive, putand duce catre demotivare, pierderea totala a interesului, abandon. Prin urmare, cea mai buna competitie este cea cu propriul sine, aceasta fiind calea ce duce la cresterea increderii in propria persoana si la validarea etapelor de evolutie proprie.

Plecand de la premisa ca fiecare copil este unic, inzestrat cu potentiale native care asteapta sa fie descoperite si cultivate intr-un mediu de hranire complex, programele KGA se adreseaza tuturor copiilor cu varsta cuprinsa intre 0 si 16 ani si parintilor, tinand seama de particularitatile si nevoile individuale de dezvoltare ale fiecarui copil si de caracteristicile si etapele de dezvoltare ale fiecarei varste.

FONDATORI

Fondata de Diana Petcu si Florian Colceag, Kogaion Gifted Academy se constituie in prima Academie de Cunoastere si Inteligenta Integrata si Complexa din Romania.

Diana Petcu

Fondator si CEO Kogaion Gifted Academy, formator

Diana s-a indreptat la inceput catre mediul economic, desfasurand o activitate de peste 10 ani ca analist si consultant de business in cadrul mai multor entitati importante din mediul de afaceri.

Cautarea de sine a condus-o insa catre origini, catre educatie, Diana provenind dintr-o familie cu traditie de generatii in domeniu. Impulsul a fost dat de intrebarile si cautarile legate de educatia propriului copil, intre actualul sistem de invatamant si etapele de dezvoltare a fiecarui copil fiind o discrepanta majora.

Dorinta de a ajunge la o metoda educationala integrata, care sa corespunda nevoilor copilului, a facut-o nu numai sa caute si sa exploreze noi si noi modalitati de predare si invatare, ci si sa materializeze astfel de programe.

Florian Colceag

Fondator Kogaion Gifted Academy, formator

Personalitate complexa, expert international in Gifted Education, specializare la University of Utah, SUA, promotor gifted education in Romania, doctor in economie, matematician, detinator al recordului mondial cu 84 de medalii la olimpiadele internationale de matematica obtinute de elevii pe care i-a instruit (din care 60 de aur), membru in renumite organizatii internationale: World Council for Gifted and Talented Children (WCGTC), European Council for High Ability (ECHA), Pacific Federation of the WCGTC, Clubul de la Roma, Australian Gifted Education (AUSTEGA).

Desemnat personalitatea europeana a anului 2007, a fost si continua sa fie membru in diferite echipe de cercetare la nivel national si international, ca specialist in modelare matematica si consultant in multiple domenii de cercetare precum: biochimie, biofizica, biologie celulara, educatie, sociologie, teoria complexitatii, economie, dezvoltarea de curicule gifted education in diferite sisteme de educatie, sustenabilitate, dezvoltare, globalizare.

22 de specialisti in diverse domenii ale cunoasterii

Incepand cu anul 2013 am oferit din cunoasterea noastra celor peste 3000 de copii si parinti care au participat la programele Kogaion Gifted Academy.

LOCATIE SI DOTARI

Kogaion Gifted Academy pune la dispozitia tuturor participantilor un spatiu generos de desfasurare a activitatilor, situat pe Soseaua Nordului nr. 94F, Sector 1, Bucuresti, la numai 50 de metri de Parcul Herestrau.

Camerele sunt spatioase, luminoase, desfasurate pe o suprafata de 400 mp si sunt dotate cu materiale didactice moderne, intre care tabla inteligenta, videoproiectoare, laptop-uri, pentru a face posibila desfasurarea atelierelor in conditii “quality education”. Curtea interioara are o suprafata de cca 200 mp.

Salile sunt dotate cu mobilier specific educational, birouri individuale, 2 videoproiectoare si o tabla inteligenta, precum si materiale didactice specifice fiecarui atelier, care fac posibila furnizarea unui serviciu educational de calitate, intre care mentionam: laptop-uri incluzand licente specifice pentru atelierul de Programare computerizata, Arhicad si Photoshop, camera foto si video pentru desfasurarea atelierului de Arta filmului, laborator de stiinte special amenajat si materiale educationale specifice pentru desfasurarea atelierelor de Fizica experimentala, Chimie experimentala, Corpul uman si Arhitectura, materiale didactice specifice pentru toate atelierele.

Aboneaza-te la newsletter

daca vrei sa fii informat despre taberele, cursurile, conferintele, atelierele sau intalnirile organizate de noi.