“EXPLORATORIUM Math”, al treilea atelier tridimensional din curricula de afterschool si enrichment

“EXPLORATORIUM Math”, al treilea atelier tridimensional din curricula de afterschool si enrichment

Explorarea dimensiunii vizual-spatiale la 6-9 ani se poate construi prin mai multe directii, matematica, artele si miscarea fizica fiind doar cateva dintre acestea. Aceste optiuni sunt cele care la aceste varste valorifica cel mai bine conexiunile neuronale, destul de flexibile si in formare, in special pe cele din ariile asociative ale scoartei cerebrale. Practic, pentru […]

De ce ateliere tridimensionale in programele de enrichment la Kogaion Gifted Academy?

De ce ateliere tridimensionale in programele de enrichment la Kogaion Gifted Academy?

Astazi, despre “EXPLORATORIUM ARTS”   Ideea explorarii inteligentelor predominante la varstele de 6-10 ani a venit prin prisma intelegerii profunde a elementelor ce definesc aceste inteligente. Dimensiunile pe care le vizeaza, corelate cu anumite abilitati observabile au incurajat structurarea unor ateliere care prin diferite continuturi si modalitati de realizare ar impulsiona copiii sa se implice […]

Cum se formeaza increderea in etapa de varsta 9-12 ani?

Cum se formeaza increderea in etapa de varsta 9-12 ani?

Disponibilitatea de cunoastere a copiilor de 9-12 ani este recunoscuta. Daca ii ajutam sa se implice, sa caute cunoasterea si sa ramana determinati in acest sens vom reusi sa le raspundem nevoii principale pe care o au la aceste varste – aceea de a-si castiga respectul social (al colegilor, al adultilor,etc.) si a-si consolida increderea […]

Cum isi pot directiona copiii intreaga energie creatoare pentru a invata?

Cum isi pot directiona copiii intreaga energie creatoare pentru a invata?

Curriculele si programele scolare, uneori rigide si neprietenoase cu nevoile copiilor, pot fi regandite. Temele de studiu se pot corela cu orizonturile de pasiune ale varstei copiilor, iar modalitatea de desfasurare a cursurilor cu interesele si abilitatile copiilor. Oportunitatile pe care le ofera dezvoltarea tehnologiilor, a neurostiintelor si a stiintelor in general ne incurajeaza sa […]

Importanta calitatii umane a invatatorului / mentorului in adaptarea copiilor de clasa pregatitoare la scoala

Importanta calitatii umane a invatatorului / mentorului in adaptarea copiilor de clasa pregatitoare la scoala

Inceputul scolii vine cu provocari pentru copii, familii dar si pentru profesori. Intrarea in ciclul primar constituie o etapa importanta in devenirea copiilor, cand ei invata, in primul rand, CUM SA SE SIMTA la scoala si CUM SA INVETE. Adaptatarea la noul mediu este foarte importanta: pentru increderea in sine, pentru curajul de a lua […]

Copiii supradotati: intre provocari si binecuvantare

Copiii supradotati: intre provocari si binecuvantare

Supradotarea este „o dezvoltare asincrona in care abilitati cognitive avansate si o intensitate emotionala inalta se imbina pentru a crea experiente interioare si o constiinta care sunt calitativ diferite fata de de norma. Aceasta asincronie creste si mai mult odata cu capacitatile intelectuale mai mari. Unicitatea supradotatilor ii face vulnerabili in mod particular si cere […]

Strategia de elaborare a Legii Educației Naționale 2018

Strategia de elaborare a Legii Educației Naționale 2018

A sosit mult asteptatul moment al schimbarii… Va invitam sa cititi (cu intelegerea faptului ca este prima varianta de scriere a proiectului), sa dati feedback constructiv si sa dati mai departe tuturor celor care sunt interesati de o schimbare calitativa veritabila a sistemului de invatamant din Romania! Strategia de elaborare a Legii Educației Naționale 2018 […]

Familia: drumul in viata incepe de la primul pas

Familia: drumul in viata incepe de la primul pas

Despre importanta sanatatii emotionale si relationale in familie si rolul acesteia in devenire a unei personalitati complete s-a scris si inca se va mai scrie. Factorii care definesc aceasta sanatate sunt multi si diversi, iar intelegerea lor, a cauzelor si efectelor pe care le produc, pot asigura o dezvoltare armonioasa a relatiilor din familie si, […]

6-13 ani – Etapa decisiva in formarea personalitatii umane

6-13 ani – Etapa decisiva in formarea personalitatii umane

Largirea orizontului de cunoastere in paralel cu cresterea increderii in sine a copiilor – principalele 2 obiective ale Kogaion Gifted Academy.   Conform cercetarilor efectuate de prof. Florian Colceag in gifted education, identificarea tematicilor curriculare potrivit varstei copiilor si caracteristicilor personale ale acestora au scopul de a hrani abilitatile ce se formeaza pe fiecare etapa [...]